Інклюзія – одна з найбільш гуманістичних ідей сьогодення, водночас
вона є найскладнішою для вирішення проблемою, з якою зустрічаються в усіх
регіонах нашої держави, оскільки передбачає залучення дітей з особливими
потребами до загальноосвітніх шкіл, а це, своєю чергою, вимагає від усіх
учасників навчально-виховного процесу суттєвого перегляду традиційних поглядів
щодо мети, функцій, організації роботи закладу нового типу.
24
квітня 2013 року в місті Шепетівка
відбувся обласний семінар завідувачів районних (міських) психолого-медико-педагогічних
консультацій. На семінарі була присутня завідувач Красилівської РПМПК
О.М.Пилипенко.
Із
вступним словом про реалізацію права на рівний доступ до якісної освіти дітей з
особливими освітніми потребами в районі виступили голова Шепетівської РДА
Адамець І.К, заступник голови РДА з
гуманітарних питань та начальник Управління освіти, молоді та спорту Дзяворук
П.Ф.
Основним
завданням семінару стало визначення пріоритетних напрямків модернізації системи
навчання дітей з особливими потребами; ознайомлення з сучасними технологіями
удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, підготовки
їх до роботи в умовах інклюзивної освіти та обмін кращим досвідом створення
оптимальної моделі інклюзивного закладу.
Також
на семінарі була присутня голова Шепетівської територіальної первинної
організації українського товариства сліпих
Логвиненко Т.М. (ТПО УТОС). Розглядалась співпраця з районною
пихолого-медико-педагогічною консультацією: презентація; екскурс в творчу
лабораторію інклюзивного навчання; впровадження інклюзивного досвіду,
започаткованого в Плесенецькій загальноосвітній школі-модельного центру
інклюзивного навчання слабозорих учнів.
Пріоритетними напрямками роботи є сприяння соціальному, емоційному та
когнітивному розвитку кожної дитини. В школі створено мультидисциплінарну
команду, до складу якої входять вчителі, практичний психолог, соціальний
педагог, логопед, медична сестра, батьки. Здійснення інклюзивної освіти
передбачає створення індивідуальної програми розвитку, що базується на
особистісному і системно-орієнтованому підході, який являє собою комплексну
систему всебічної, динамічної, колекційної і розвивальної допомоги, відповідно
до вікових та індивідуальних потреб учня. Для відновлення гостроти зору і
розвитку зорових функцій використовують спеціальні дидактичні ігри-вправи і
завдання, які тренують зір, формують у дітей певні уявлення про предмети і
явища, розвивають зорову увагу, пам’ять. Обов’язковими
складовими корекційно-розвивальної роботи є заняття з розвитку дотику і дрібної
моторики, які позитивно діють на кору головного мозку. У школі організовано
предметно-навчальне середовище, а саме: розмітка по школі, відповідне
освітлення, меблі, дидактичні матеріали, наочність тощо. Треба зауважити, що
вся діяльність колективу спрямована на створення охоронного середовища в
закладі, на збереження зору дітей.
